top of page

De markt zijn belofte laten nakomen

 

Een klant van ons werd ingemaakt in zijn marktsegment. Prijsvechter kon hij niet worden. Dus er moest een andere strategie worden bedacht. Nu bleek zijn unique selling point te zijn, dat hij heel goed in staat was om in te spelen op de belofte die de klanten aan het grote publiek maakte. Namelijk dat zij duurzaam waren. 

In de praktijk echter, bleken de klanten hun belofte niet waar te maken. Hoe dit kenbaar te maken zonder het verwijt te krijgen: “wij van WC eend , adviseren WC eend”?

Door ons is een zorgvuldig campagne opgezet.

Samen met een duurzame belangenorganisatie is aan een onafhankelijk bureau een onafhankelijk onderzoek gevraagd naar de vermoedens van wat zich afspeelde in de markt. Dankzij het onderzoek werd dit mechanisme ook bevestigd. Het rapport is met de nodige media gepubliceerd en er ontstond een heftige dialoog in de markt. 

Ook onze klant werd weer benaderd en maakt nu een reële kans in het offerte traject. Zijn onderscheidende vermogen telt.

bottom of page